ZAPISY
kontakt
Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu Polish Fundraising Association |
|
ul. Szewska 20/4, 31-009 Kraków | |
fundraising.org.pl | |
Marcin Chmielowski | |
m.chmielowski@fundraising.org.pl | |
tel: +48 698 154 988 |
Uczestnicy zapoznają się z ofertą projektów społecznych prowadzonych przez Fundację ORLEN.
Dowiedzą się, jak otrzymać darowiznę od Fundacji, w jaki sposób Fundacja wspiera rozwój i bezpieczeństwo lokalnych społeczności oraz pomaga w edukacji dzieci i młodzieży.
Allegro nie trzeba nikomu przedstawiać. To najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce . Ale czy każdy zdaje sobie sprawę z tego, że na Allegro organizacje pozarządowe mogą zbierać środki na ważne dla siebie cele społeczne? Co więcej, jest to możliwe bez żadnych opłat i prowizji.
Podczas wykładu zostaną poruszone tematy:
– Czym jest platforma Allegro Charytatywni i dlaczego warto ją uwzględnić w działaniach fundraisingowych?
– Jak wygląda proces rejestracji i co trzeba zrobić, aby organizacja mogła zbierać środki na platformie?
– Na co należy zwrócić uwagę zakładając zbiórki i wystawiając oferty charytatywne?
– Dlaczego kategoria “Wyjątkowe chwile” jest tak bardzo wyjątkowa?
Uczestnicy usłyszą o najciekawszych zbiórkach i przykładach, które mogą posłużyć za inspirację.
Opowie w szczególności o zbieraniu od małych darczyńców, ale jeżeli temat dotyczy trudnych tematów, to będzie on wymagał również dużego skupienia na budowaniu odpowiedniej narracji, która będzie dla tych małych darczyńców przekonująca. Narzędzia mogą być mniej lub bardziej skuteczne, ale najważniejsze jest zbudowanie zaufania i relacji z darczyńcami. Uczestnicy usłyszą o tym jak się poruszać po temacie zbierania darowizn w środowisku internetowym, ze szczególnym nastawieniem na tematy trudne.
Jak wybrać organizację godną mojego zaufania? – to jedno z ważniejszych pytań które zadają sobie filantropi. Nie bez przyczyny. Partnerzy społeczni nie tylko realizują ich cele, ale i budują wizerunek. Pokazują to również ostatnie wyniki badań nt. filantropii osób zamożnych przedstawione w raporcie „Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny”.
Podczas sesji dowiesz się:
Dodatkowo:
Każdy z uczestników otrzyma raport ,,Filantropia w Polsce. Jak angażują się przedsiębiorcy i ich rodziny.”
55 lat doświadczenia w sektorze non-profit gdzie skupiał się na projektach charytatywnych za granicą. Pracował z setkami fundacji i stowarzyszeń z USA, Europy wschodniej oraz z innych regionów.
Jest ekspertem w dziedzinie strategii, pracy zespołowej i przywództwa. Jako autor książek korzysta z 25 lat praktycznego doświadczenia w prowadzeniu organizacji trzeciego sektora i zarządzaniu nimi oraz 30 lat pracy jako konsultant i trener z dziedzin takich jak:
– planowanie strategiczne,
– fundraising,
– rozwój organizacji.
Celem wystąpienia jest wskazanie na eventy fundraisingowe jako narzędzia do budowania wizerunku i społeczności Darczyńców.
Temat zostanie omówiony na przykładzie trzech autorskich projektów:
– Charytatywnego Balu Niepodległości,
– Koncertu Charytatywnego „Gramy dla Mamy”
– Pikniku Rodzinnego „Mama i Tata – najlepsi wychowawcy świata”.
Podczas wystąpienia omówiony zostanie proces przygotowania danego wydarzenia z uwzględnieniem targetu odbiorców, zasobów kadrowych oraz potencjalnych przychodów finansowych.
– Bal Charytatywny – dla organizacji, które mają już społeczność Darczyńców, szczególnie z tzw, kategorii VIP. Chcą ich docenić, wyróżnić, nagrodzić.
– Koncert Charytatywny – dla organizacji, które chcą zbudować sobie bazę Darczyńców, szczególnie dobre narzędzie do stworzenia bazy mailingowej Darczyńców. Wymaga stosunkowo dużego finansowego wkładu własnego.
– Piknik/festyn Charytatywny – dla organizacji, które chcą zaistnieć w środowisku lokalnym, które mają duże zasoby kadrowe oraz grupę wolontariuszy.
Do wystąpienia zostanie przygotowana prezentacja z check listą potrzebną do zorganizowania poszczególnego eventu fundraisingowego.
Usłyszycie o zachodnich metodach zarządzania finansami w organizacjach pozarządowych. Te podejścia prowadzą do osiągnięcia nadwyżek finansowych, zapewniając przy tym bezpieczeństwo na przyszłość, którego podstawą jest kapitał żelazny organizacji. Dzięki takim kapitałom organizacje pozarządowe są w stanie uzyskać ciągłość finansową, niezależnie od konkursów grantowych.
Zostaną poruszone tematy:
Dodatkowo:
Jego najnowszą książkę „Fundraising relacji” otrzyma każdy z uczestników!
Pisarz, inspirujący mówca i autor kilku książek na temat rozwoju relacji z darczyńcami i komunikacji z nimi, w tym klasyka z 1992 roku „Relationship Fundraising”, oraz wydanej w 2021 roku „The essence of Campaigning Fundraising in 52 exhibits and 199 web links”.
Ken rozpoczął swoją karierę w fundraisingu w ActionAid w 1977 roku, był też przewodniczącym jej Rady Powierniczej w latach 1998 – 2003. Jest wiodącym ekspertem w dziedzinie strategii fundraisingowych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.
Ostatnio Ken był gościem plenarnym na Pierwszej Konferencji Fundraisingu w Pekinie, będąc jedynym nie-chińskim mówcą w programie. Był członkiem Rady Powierniczej w Disasters Emergency Committee, współzałożycielem Commission on the Donor Experience oraz założycielem i byłym zarządzającym powiernikiem w SOFII. Jego strona internetowa i blog to www.kenburnett.com.
Zostaną poruszone tematy:
W obu przypadkach pokazane zostaną działania Caritas Archidiecezji Białostockiej oraz Caritas Polska wobec zaistniałych sytuacji kryzysowych.
Uczestnicy usłyszą, jak ważne jest zmapowanie i poznanie kim są nasi darczyńcy przed spotkaniem. Od tego zależy w jaki sposób będziemy się z nimi komunikować, jakich narzędzi używać, w jakim języku mówić.
Dodatkowo:
Olga opowie o swojej organizacji. Jak wygląda dobra kampania, która przyniosła oczekiwany efekt finansowy a dlaczego inna, okazała się fiaskiem.
55 lat doświadczenia w sektorze non-profit gdzie skupiał się na projektach charytatywnych za granicą. Pracował z setkami fundacji i stowarzyszeń z USA, Europy wschodniej oraz z innych regionów.
Jest ekspertem w dziedzinie strategii, pracy zespołowej i przywództwa. Jako autor książek korzysta z 25 lat praktycznego doświadczenia w prowadzeniu organizacji trzeciego sektora i zarządzaniu nimi oraz 30 lat pracy jako konsultant i trener z dziedzin takich jak:
– planowanie strategiczne,
– fundraising,
– rozwój organizacji.
Idealna współpraca z darczyńcą biznesowym to taka, która pozwala realizować naszą misję społeczną ale też przynosi wymierne korzyści drugiej stronie, jest długotrwała, daje poczucie stabilności. Współpraca, w której zawsze możemy na siebie liczyć, otwarcie dzielić się zarówno sukcesami jak i wyzwaniami, z którymi się mierzymy. Współpraca, w której podstawą jest wzajemne zaufanie a efektem realizowana zmiana społeczna. Ale jak ją osiągnąć?
Czego się dowiesz?
Dodatkowo:
Zmieniające się otoczenie zewnętrzne, trendy, kryzysy a bieżące reagowanie, dostosowywanie sposobu działania organizacji do aktualnej sytuacji (ESG, pandemia, wojna w Ukrainie, kryzys rosnących kosztów życia) na przykładzie współpracy z partnerami biznesowymi Stowarzyszenia WIOSNA, w ramach realizowanych programów społecznych.
Organizacje pozarządowe, skupione na swojej misji i poświęcające maksimum energii na realizowanie założonych celów, nie zawsze lubią się z obowiązkami formalnymi. W przypadku RODO to obawa przed nieznanym, legendarnym i trudnym tematem powoduje, że NGO’s trwają w stanie ustawicznej niepewności. Czy robimy to dobrze? Jak to powinno wyglądać? Czy mamy wszystko, czego potrzeba? Nadarza się okazja, by rozwiać wątpliwości i wspólnie przejrzeć check-listę zgodności z RODO. Porcja specjalistycznej wiedzy i doskonała atmosfera – gwarantowane!
O czym będzie?
Dla kogo?
Dodatkowe korzyści:
Aż 50 milionów złotych rocznie! Tyle firmy płacą za zezwolenia na loterie promocyjne. Podczas gdy NGOsy mogą je mieć (prawie) za darmo. Odkryj jak losować nagrody z misją, podjąć wyzwania biznesu i osiągnąć wspólną korzyść.
Loterie z misją:
Na wystąpieniu:
Praca pomocowa w organizacji pozarządowej wymaga elastyczności i kreatywności w odniesieniu do codziennych wyzwań. NGO musi być wrażliwa na społeczne zmiany i reagować adekwatnie do sytuacji. Gdy uwaga skoncentrowana jest przede wszystkim na wsparciu klienta, niekiedy umyka dobrostan psychiczny Zespołu. Pojawiające się kryzysy mogą wspomagać budowanie relacji albo prowadzić do ich nadwyrężenia.
Dowiesz się:
Dodatkowo:
Strona internetowa powinna być narzędziem, które przynosi organizacji konkretne pieniądze, pomaga w prowadzeniu skutecznych działań i realizacji misji organizacji.
Usłyszycie o tym jak zbudować stronę, która wspiera organizację i umożliwia szybkie, skutecznie i automatycznie pozyskiwanie darowizn oraz jest przestrzenią budowania relacji z darczyńcami, wolontariuszami, patronami i sympatykami organizacji.
Przykłady omówione na wystąpieniu:
Dodatkowo:
Uczestnicy otrzymają mini przewodnik, który pozwoli sprawdzić czy strona organizacji jest właściwie zrobiona i podpowie co można wdrożyć, aby strona przynosiła pieniądze.
55 lat doświadczenia w sektorze non-profit gdzie skupiał się na projektach charytatywnych za granicą. Pracował z setkami fundacji i stowarzyszeń z USA, Europy wschodniej oraz z innych regionów.
Jest ekspertem w dziedzinie strategii, pracy zespołowej i przywództwa. Jako autor książek korzysta z 25 lat praktycznego doświadczenia w prowadzeniu organizacji trzeciego sektora i zarządzaniu nimi oraz 30 lat pracy jako konsultant i trener z dziedzin takich jak:
– planowanie strategiczne,
– fundraising,
– rozwój organizacji.
Outreach to sięganie dalej niż ktoś, niż coś. Co oznacza owe „dalej” streetworker i fundraiser w jednej osobie opowie podczas swojego wystąpienia.
Dowiesz się:
– jak osiągnąć konkretne cele korzystając z zasięgu działań innych NGO, przedsiębiorstw, liderów
– czy aby na pewno warto opuszczać swoją strefę komfortu, by osiągnąć więcej i być skutecznym
– jak czerpać z owoców czyjejś pracy nie będąc przysłowiową kukułką
– czy jesteś kukułczym gniazdem dla innych NGOsów i jak Ci z tym ?
– czy znasz wartość swoich kontaktów ?
– czym jest i jak zyskać na Sharing Economy w fundraisingu
Kto powinien wziąć udział:
Fundraiserzy, Liderzy, Dyrektorzy, Zespół zaangażowany w fundraising
Korzyści:
– możliwość umówienia się na barterowy audyt fundraisingu outreach Twojej organizacji
– okazja na zaprezentowanie swojej organizacji w nietuzinkowy sposób
Warunkiem fundraisingu jest prośba. Jednak sama prośba nie wystarczy aby zaistniała darowizna. Z pomocą przychodzi wiedza o zarządzaniu w organizacjach. Nowe pomysły to w Polsce m.in. design thinking. Dlaczego jego najważniejszym założeniem jest przygotowanie do działań. W biznesie analiza przed inwestycją jest ważna i to od lat. Tym się zajmiemy.
W fundraisingu przygotowanie przed wyjściem do darczyńcy może dać gwarancję sukcesu – jak to sprawić aby iść tylko na spotkania zakończone darowizną.
Do kogo iść, a do kogo tylko napisać albo zadzwonić?
Przedstawię kilka opowieści o rozmowach fundraisierów (nie tylko moich) i o korektach dokonanych w pismach w czasie redakcji listów (tylko moich) a na koniec będzie o efektach tych listów. Zobaczenie treści pokreślonego listu to odsłonięcie zasad redakcyjnych, ale tego właśnie nauczą się uczestnicy – jak napisać list, jak przygotować rozmowę.
Dla kogo?
Spotkanie dla początkujących, nieśmiałych i tych co maja kłopot z wyjściem z biura. Także dla takich, którzy usłyszeli miłą ale stanowczą odmowe lub są zmęczeni i nie umieją ostatnio dostrzegać entuzjazmu swoich darczyńców.
Dodatkowe korzyści:
To będzie seminarium – czyli przedstawione treści będą konsultowane z uczestnikami.
Słuchacze będą wciągnięci do rozmowy tak aby wyszli z pomysłami na swoje „szablony” prośby i swoje zasady redakcji tekstów. Uczestnicy wyciągną więcej niż tylko posłuchanie o fundraisingu.
Wystąpienie skupione będzie na pokazaniu sytuacji mniejszych NGOsów, które w wyniku czynników zewnętrznych bardzo szybko rosną i muszą dostosować swoje procesy do nowej sytuacji. Przykładem będzie case study Stowarzyszenia Otwarte Kaszuby. Szczególny nacisk położony będzie na obszar transformacji cyfrowej organizacji.
Istnieje cały zestaw narzędzi, które wspierają transformację cyfrową NGO. By jednak zmiana się udała, należy wziąć pod uwagę szereg czynników omówionych w wystąpieniu.
Wykład operuje na konkretnym business case’ie – zmianie, która nastąpiła po wybuchu wojny w Ukrainie i Stowarzyszeniu Otwarte Kaszuby, które z organizacji nie zatrudniającej personelu przeszła transformacje, prowadzi dwa centra wsparcia uchodźców, zatrudnia ponad 10 osób i realizuje projekty o skali radykalnie przekraczającej minione lata.
Dodatkowo:
Każdy uczestnik otrzyma check listę darmowych lub promocyjnych dla NGO narzędzi do wykorzystania.
Aby móc skutecznie działać, fundraiser powinien być znany i rozpoznawalny. Na tym wystąpieniu dowiecie się jak to osiągnąć, jak stworzyć własną markę osobistą oraz jak ją rozwijać.
Agata opowie jak „zamazuje” podziały i przełamuje stereotypy. Inspiruje wiele osób i pomaga im przekraczać własne ograniczenia. Prowadzi warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży w przedszkolach i szkołach.
Zainspiruje Was swoimi historiami z życia oraz z doświadczeń zawodowych jako Fundraiserki i Prezeski własnej Fundacji Diversum, której jestem inicjatorką.
Uczestnicy otrzymają m.in. odpowiedzi na takie pytania jak:
Przede wszystkim, to wystąpienie o sukcesji w NGO’sach, o świadomym kształtowaniu sukcesorów/następców, z którymi lider dzieli się odpowiedzialnością za organizację, w zmiennej rzeczywistości VUCA, wyznacza z nimi odważne cele, do których będzie dążył cały zespół, zaangażowany i znający kontekst działań. Tak aby organizacja łatwo sama adaptowała się do zmian, bez specjalnego oglądania się na lidera w pracy operacyjnej, dając mu przestrzeń do kreowania wizji i strategii organizacji.
Dowiecie się:
– jak możecie uniezależnić swoją organizację społeczną od osobistej dostępności jej liderów i kluczowych pracowników,
– a w konsekwencji radykalnie zwiększyć jej zdolność adaptacji do przemian społecznych, technologicznych, wizerunkowych i wszelkich innych.
Dodatkowo:
Usłyszycie o pracy z NGO’sami w obszarze zarządzania organizacją i tworzenia jej strategii działania w ujęciu obszarów pracy, wyznaczania głównego celu, pracy na rolach, i wartościach w NGO i przede wszystkim kaskadowania tego w dół organizacji, praca z kilkoma poziomami zarządzania (Management team, średni liderzy, najmłodsi liderzy, talenty).
Dowiesz się o gromadzeniu, przechowywaniu i zarządzaniu danymi o darczyńcach. Zrozumiesz jak istotnym elementem skutecznego fundraisingu jest zbieranie danych o osobach wspierających organizację. Omówione w wystąpieniu przykłady błędów popełnionych w tym zakresie przez nasze stowarzyszenie są doskonałą okazją, aby zastanowić się, czy rozwiązania, z których korzystają w swoich organizacjach uczestnicy i uczestniczki konferencji są prawidłowe.
Dowiecie się jakiego błędu w podejściu do gromadzenia danych nie robić: zastosowanie rozwiązania, które okazało się nieskalowalne i stało się przeszkodą w pracy wraz z dynamicznym rozwojem organizacji i wzrostem ilości darczyńców i które nie pozwoliło na połączenie ze sobą danych pochodzących z różnych źródeł i udzielenie skutecznej odpowiedzi na pytanie: kim są nasi darczyńcy?
Dodatkowo:
Każdy z uczestników otrzyma arkusz z pytaniami, które mogą ułatwić stworzenie dobrej strategii gromadzenia danych o darczyńcach.